HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

29 Jul 2012

Terkenang semasa dulu......

Tetiba saya terpanggil nak berkongsi cerita tentang lagu rakyat..Terkenang lah pulak masa zaman saya (tak de la nostalgia sangat, as saya pun  tak la tua sangat pun hehehe).

Agaknya kanak2 zaman sekarang reti ke nak nyanyi lagu Enjit2 Semut? Gelang Si Paku Gelang? Bangau Oh Bangau? Jan-Jan Jala? Lagu Tiga Kupang? Jari Ibu?  Satu-satu saya sayang ibu?Burung Kakak Tua? Buai Laju2? Cak Cekur Udang Gamit? Papa Ku Pulang Dari Kota? dan banyak lagi.. Mungkin uols boleh tambahkan senarai later.

Even anak2 saya pun tak reti kebanyakkan lagu tersenarai kat atas. Kalau lagu Butterfly Melly tu..hafal. Lagu Kumpulan Ungu..siap boleh karok..hihi. Kerana di sekolah pun jarang dah ada lagu2 tersebut.

Apa pun moga lagu2 rakyat tak pudar makan dek zaman. Kita kena ketengahkan semula agar lagu2 tersebut akan jadi trademark tanahair kita Malaysia di masa akan datang.

Lagu Tiga Kupang



Papa ku Pulang Dari Kota




Saya dan anak2 pi karok...tujuan bagi depa pandai baca lirik lagu supaya depa belajar membaca dengan cepat.

1 comment:

  1. kali terakhir sy dgr lagu2 ni wktu edit lagu utk letak dlm website final project IT beberapa tahun lepas ^^

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78