HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

7 Aug 2012

Hah!!!? Blog kena HACKED

Hah!!?? Blog kena HACKED

Salam kawan2 blog sekalian..
Terkejut tengok tajuk entry kali ni?
Hah..Yes! Tak Syak lagi..
Agak blurr and ternganga jap bila buka blog pagi tadi tengok2 dapat message as below

"Hey Bloggers, Why So serious? You have been HACKED!!"


Apa perasaan anda bila tetiba buka blog nampak warning ni?

Alhamdulillah..walaupun saya tak lah berapa reti pasal IT, tapi saya just follow je instruction yang telah diberikan oleh Cyber It Crew coz saya fikir saya nak kan semula BLOG saya yang tak seberapa ni tapi penuh erti pada saya sekarang walaupun baru 2bulan bertapak.

 Hah, uols kata "beraninya awak?"... :"eh virus kot?" ..."entah2 tipu, jangan klik". Tapi firasat saya menyatakan saya nak jugak tau apa di sebalik CIC ni (Cyber It Crew).
Masa kena HACKED tu, memang saya dah signout.So bila sign in semula jadi macam ni..memang perasaan cuak tu ada la jugak.

So saya telah pun berjaya connected dgn TEAM CIC.
Actually depa tak lah sejahat yang di sangkakan dan digambarkan.
 Nice chat with the Admin Mr. Eiz  http://www.facebook.com/eiz.sakai
Then pembantunya Sis Neko  http://www.facebook.com/neko.h.sama
&
Bro Hasrul  http://www.facebook.com/hazrulmustaffa
&
others

Dan tak sampai 24jam,saya dapat semula blog saya tanpa cacat cela.
Alhamdulillah..dengan penjelasan dari team CIC, barulah saya dapat tau benefit kena HACKED ni sebenarnya as a warning to update security of our blog..

Antara sebab-sebab HACKED
  • Kita login kat URL yang salah, dats y kena godam
  • Password yang lemah dan mudah di teka. Password mesti ada combination of 123 and ABC k.
  • Password utk email, blog dan segalanya adalah PASSWORD yang SAMA. Please avoid that.
  • Kita dapat tambah kenalan dgn team tersebut asalkan u tak tempik depa coz u nak apa yang u nak..depa pun nak apa yang depa nak.. So communication must be good k.. Jangan maki hamun. As kita nak solve masalah bukan create masalah baru.
  • Semoga dengan ini dapat tingkatkan lagi my blog traffic.
Thank you to CIC TEAM (..jangan HACKED lagi erk..)

This blog is defend by CYBER IT CREW

4 comments:

  1. itu sebenarnya tujuan dia..kesedaran
    akalu kena hacker lain (contoh hacker negara lain) dah abis dah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.. Betul Sop..
      At the same time dapat tambah kawan2 kat blog

      Delete
  2. Assalamualaikum wbth....
    sebagai tanda persahabatan TiranaAduka....
    saya letak banner kecil fuza dalam blog saya..
    free promosion your blog.....
    Tiada apa yg dapat kuberikan senagai tanda persahabatan

    kuatkan semangat blogging...senyum selalu....
    kirim salam hubby you...from TiranaAduka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tirana Aduka..
      Nama pahlawan bangsawan gitu..
      Still dalam trauma due to blog kena HACKED..

      Tq for the kesudian letak banner Sulaman Lace Heaven.

      Delete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78