HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

19 Feb 2013

Amah di penjara 20 TAHUN dera bayi 4 bulan di Kuantan


Pembantu rumah warga Indonesia dipenjara 20 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan menghempas dan menganiaya bayi berusia empat bulan, Jumaat lalu.
Untuk tuduhan pertama, dia dipenjara dijatuhkan hukuman penjara 15 tahun manakala tuduhan kedua selama 5 tahun. Bagaimanapun, hukuman berkenaan berjalan serentak

Hukuman tersebut berkaitan dengan kejutan negara apabila telah digemparkan dengan berita Amah mendera bayi 4bulan di Bukit Setongkol, Kuantan Jumaat lalu 15/2/2013.

Bayi tersebut Mohamed Hareez Mohd Zamri dilaporkan mengalami sesak nafas. Namun keadaannya di laporkan stabil. 




Berita Awalnya BACA SINI

5 comments:

  1. Salam.

    Sy kurang bersetuju la dgn hukuman yg dijatuhkan kepada amah ni.. Kenapa la nk penjara 20 tahun?

    Tolong la bagi hukuman sebat 21x sekali. Biar dia tahu betapa sakitnya bayi yang dihumban tuh.

    Ishhh.. Sebat pun xcukup lah... hwaa... Bagi sebat smpi 100x boleh x? Biar dia tahu perasaan ibu harraz yg telah mengandung kan Harraz selama 9bulan.. Ya Allah, kau sihatkan Adik Harraz seperti sediakala..
    Saya pun ada anak umur 4 bulan.. wpun bukan saya yg terkena, to sy sgt paham keadaan ibu harraz..

    Tolong uuuuuuupppp kan hukuman!!!!! hwaaaa....
    xadil.

    ReplyDelete
  2. btol tu..spstutnye lg berat hukuman pa amah tu..kesian sgt2 kt baby tu..sya pn ada anak umur 1 tahun, xdpt byangkan prasaan ibu harraz tu..smoga harraz kembali sihat dan kpd ibu harraz bnyk2 brsabar dan bnyk2 brdoa ye..InsyaAllah harraz akan sihat.

    ReplyDelete
  3. hukuman mati aja jawapannya.sy nangis hari hari tiap kali terkenangkan haraz.

    ReplyDelete
  4. Lambung kat tilam kan? Bukan lambung atas lantai simen pun. Mungkin sal geram sangat ngan baby tu sampai dia terover. Lagi pun budak tu dah sihat kan? Dah kena hukum 15 thn. Apa lg ndak? Tembak sampai mati? Gantung? Rotan 100x? Orang zina yang patut kena 100x. Agak2la kalau nak hukum tu oii...

    ReplyDelete
  5. trauma dan pilu bila melihat bayi haraz..dan tiap kali pandang anak sendiri umur 4bulan juga mesti air mata akan keluar terkenangkan adik haraz..sepatutnya kalau boleh jatuhkan hukum hudud..amah tu biar kena pukul 1ooo kali dan rejam...baru dinamkan keadilan....

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78