HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

10 Jul 2014

Hati-hati membawa anak-anak ke Bazaar Ramadhan

Assalamualaikum
 
Hari ini kita cerita berkenaan Bazaar Ramadhan.
Seperti yang kita ketahui, Bazaar Ramadhan menjadi pusat tumpuan semua lapisan masyarakat untuk mendapatkan perbagai juadah makanan dan minumam kegemaran masing-masing.
 
Namun begitu, tahukah anda bahawa, dalam kesesakan semua yang sibuk membeli makanan, ada juga yang cuba MENCULIK anak-anak kecil yang di bawa oleh ibu bapa?
 
Nasihat saya agar kepada yang membawa anak-anak kecil tu berhati-hati. Pegang erat anak-anak anda. Sekiranya ada pilihan untuk tidak membawa mereka, lebih baik jangan bawak. Bukan apa, takutlah terkena minyak panas, makanan belian pengunjung yang panas, atau apa jua jenis kemalangan yang tidak berbau boleh berlaku.
 
Kadang-kadang kasihan saya lihat ada yang mendukung bayi yang masih merah, dibawa ronda didalam kesesakan Bazaar Ramadhan. Dengan ramai orang, dengan panas, dengan asap memasak dan agak cemuih lah tengok nak memilih makanan sambil mendokong anak.
 
Apapun anda ada jawapan anda tersendiri. Hati-hatilah
Sayangi anak-anak anda.
InshaAllah
 
Sumber Berita : Google Kanak-kanak Di culik di Bazaar Ramadhan






18 comments:

  1. Isu bawak lari budak ni masih 'panas'. Minta ibu/bapa waspada. Ana pulak mmg x bawak anak buah yg kecik tu. Sbb malas bersesak2. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah..kalau bawa bdk2 ni lagi payah nak memilih

      Delete
  2. lebih baik elakkan bawa kanak-kanak pegi tempat sesak gituu

    ReplyDelete
  3. sekarang ni memang dah banyak kes culik budak2, kat mana2 pun kita perlu hati2 sekarang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Farah. Lebih baik beringat kan

      Delete
  4. Inilah perkara yg ditakutkan

    ReplyDelete
  5. Nad kalau bawak Harith pergi Bazar....mesti dukung...dia tak boleh dilepaskan berjalan-jalan...risau sangat...
    Even pergi mana-mana pun Nad prefer guna baby wearing...senang dia duduk diam sikit kat dalam tu...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Keselamatan dan keselesaan anak2 terutamanya yang baby perlu diutamakan

      Delete
  6. Dimana-mana pun sekarang kena hati-hati, jenayah semakin berleluasa, manusia hilang pertimbangan akal dan fikiran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betuk tu kak Ana..fobia kadang2 nak bawa anak3 keluar sesaja

      Delete
  7. perkara macam ni ibubapa yang kena berhati2 lebih.. risau dibuatnya.. sy sndiri pun malas nk ke bazar kalau takde pape nak dicari.. bersesak dgn orang ramai.. panas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul. Kadang2 kita sendiri pun rasa rimas dan sesak berasak-asak dalam crowded tu.

      Delete
  8. Ada pulak ibu bapa yg bila anak lepaskan genggaman tangan pun mereka x sedar . Tapi kesian la , anak-2 tu terpaksa menyelit-nyelit dgn org dewasa .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu sis. Kesianlah anak2 kena langgar semasa berselisih tu. Sebaiknya jangan di bawa

      Delete
  9. mcm2 kejadian dh skrg...dunia2

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78