HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

9 Sep 2014

Buah Pic di Malaysia

...Assalamualaikum & Salam Sejahtera...
 
Hari nak cerita tentang buah pic.
Baru-baru ini adik ipar saya bertugas ke Beijing China.
Kebetulan semasa dia di sana sedang musim buah Pic katanya.
 
Alhamdulillah
Merasalah kami makan buah pic sebenar.
Selalunya dapat makan yang dalam tin tu aje.
 
Rasanya?
Rasanya lemak manis.
Kalau anda pernah makan buah Pisang Kaki, hah lebih kurang macam  tu lah.
 
Buah Pic
 
Buah Pic yang telah di kupas



 
 

26 comments:

  1. sedapnya...wah kak fuza dah berwajah baru, cantik and i loikee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Farah...
      Baru nak melangkah lagi dan lagi...

      Delete
  2. Replies
    1. Sedaplah juga
      Dapat yang manis..

      Delete
  3. Mcm ni plak buahnya yg sbnr

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st time dapat merasa ni.. Sedap lah juga

      Delete
  4. oh.. selalu jumpa, tapi tak pernah makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kalau jual sebijik2 kat sini MamaNiza?
      Saya jarang jumpa
      Tu yang jakun skit

      Delete
  5. Replies
    1. Haah u..memang sedap,
      Merasa ler sikit sorang.

      Delete
  6. waaaa..nampak sedap..hehe

    ReplyDelete
  7. wahh pisang kaki pun sedap, ini kan pulak yg ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buah-buahan tempatan pun banyak yang sedap2 kan sis

      Delete
  8. Replies
    1. Akak suka meratah je pic dalam tin tu..campur dalam koktail or puding

      Delete
  9. wah nampak sedap. kaler dia tu memikat hati sungguh la ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...merasa lah juga Pic Beijing

      Delete
  10. Fuza kalau dapat petik terus dari pokoknya mesti bestkan macam buah anggur,epal,oren kan..selalu kita petik buah rambutan,langsat manggis je..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. YaAllah
      Akak..rindu kat kampong tetiba..
      Bestkan suasana tuh

      Delete
  11. Aigoo..kuning. Nampak sedap. Tak tau la rase dia mengene tekak kita ke tak. Hehe

    ReplyDelete
  12. Bestnya Sis dah dapat merasa buah pic ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..merasa lah sebiji dua kan..

      Delete
  13. Sdapnya. Buah dtng dr jauh tu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78