HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

17 Sep 2014

Resepi Puding Laici ringkas

...Assalamualaikum & Salam Sejahtera...
 
 
RESEPI PUDING LAICI
Puding Laici Acuan Loyang
Bahan-bahan
 
1 Paket agar-agar tali
6 gelas air *Air Sirap Gula dari Tin Laici juga dimasukkan
1 1/2 Cawan gula
1 Tin susu cair
1 Tin laici
 
 
Cara-caranya
 
Masakkan agar-agar dengan 6 gelas air *termasuk Air dari tin laici hingga mendidih.
Setelah agar-agar cair masukkan gula. Biarkan hingga mendidih lagi.
Sementara itu, buah laici boleh dipotong kecil ataupun dicarik-carikkan.
Masukkan laici tersebut kedalam adunan tadi.
Masukkan pula susu cair perlahan-lahan.
Pastikan api tidak kuat untuk mengelakkan susu cair berketul.
Kacau hingga mendidih.
Masukkan ke dalam acuan kesukaan anda.
 
Selamat Mencuba
 
Puding Laici Acuan Bunga
 

26 comments:

  1. Alolo..comelnye puding laici dia. Ahaks! Nampak sedap nih. Thanks share resepi. :)

    ReplyDelete
  2. Nmpk sdp sgt mudah plak tu blh d try

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lya cubalah,..tambah koleksi resepi.

      Delete
  3. wahh.. senang je resipi ni. boleh try :)

    ReplyDelete
  4. Sally tau kak...masih ada lebih kan...bak meh sikit! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada..ada....meh la Sally, Kelana Jaya dekat je

      Delete
  5. hihi CT sukaaa agar agar laici.. lagi penuh buah lagi CT suka.. kekadang tu blend sikit laici kasi hancur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu sis..Memula nak blend...tapi depa nak ada kunyah2

      Delete
  6. sruppp!!sruppp..masuk mulut ..kena pulak time panas2 nih..hui...memang terbaik la..

    ReplyDelete
  7. sedap sangat dan mudah disediakan , kan Fuza..buh dalam fridge lagu menyegarkan sukma cewahh.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap kak..Bila sejuk memang lagi lah sedap

      Delete
  8. Assalamualaikum fuza...sedapnya tengok puding tu....

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78