HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

10 Sep 2014

Wakil Lazada dengan Voucher hadiah, betul ke bohong?

...Assalamualaikum & Salam Sejahtera...
 
 
Saya nak Tanya pandangan sahabat sekalian.
Pernah tak anda menerima apa-apa offer dari pihak LAZADA berkenaan review product, atau promote link dan kemudian dijanjikan voucher?
Pernahkah anda menerima email menyatakan Lazada dan blogger ada program hadiah?
 
Saya ada menerima both situasi di atas.
Cuma saya kurang pasti adakah mereka benar-benar wakil LAZADA?
Adakah mereka hanya ingin mempromosikan barangan tersebut secara percuma melalui entry blog?
 
 
Situasi 1
Encik Andrew Tai wakil LAZADA meminta saya print screen statistic blog saya untuk 2 bulan. Apabila saya,  Tanya ini real atau spam, dia reply
"This is real, but because we got too many response we are sorting it out with LAZADA. We will message you when we decided" - dated 23 August 2014.
Sampai sekarang NO FEEDBACK
 
 
Situasi 2
Cik Hidayah wakil LAZADA email saya pada 15 August 2014.
Katanya kerana terbaca entry saya diblog.
Entry yang dimaksudkannya "Resepi Oreo Smooties minuman ala-ala Ice Blended menggunakan Shake N' Take Blender 2 Bottles"
Dia memohon jasa baik saya untuk memasukkan link   http://www.lazada.com.my/shake-n-take/  dan  http://www.lazada.com.my/
Saya Tanya, adakah itu real atau spam?
Katanya for real.
Saya Tanya apa benefit yang saya dapat kalau saya letak link tersebut?
Katanya Voucher RM50 diberikan kepada saya, No minimum spending dan expired on 19/9/2014.
 
Saya telah pun meletakkan link yang dimaksudkan pada hari tersebut.
Akan tetapi saya telah pun cuba menebus Voucher tersebut, tetapi INVALID.
Saya hubungi lagi beliau, katanya nanti akan semak.
Still NO FEEDBACK
 
Hmm, saya bukanlah kisah sangat tentang wang ganjaran.
Saya nak pastikan yang mereka berdua ini benar-benar dari LAZADA.
Kalau betul, kenapa mereka tidak menghubungi saya?
LAZADA sedang membina nama dengan cemerlang didalam bidang Shopping Online.
Mungkin pihak LAZADA yang sebenarnya boleh mengesahkan hal ini?
Kalau lah SPAM, saya harap blogger lain tidak tertipu juga.
 
Ada sesiapa terima hal sedemikian juga??
 

17 comments:

  1. Stkat ni xde lg terima cmni dr lazada. Klau dari zalora ada jgk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah..blurr
      Mimie macamana tu? Sihat?

      Delete
  2. macam pelik pulak ye.. kurang pasti pulak mama

    ReplyDelete
  3. macam tu pulak dah... selalu gak zizie dengar lazada ni bermasalah.. buat masa ni, zizie tak pernah dapat email drpd lazada.. pernah terima zalora punya sahaja dan kerjasama yang diberikan amat memuaskan hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah
      Was-was kan
      Ni dia kata dia cuti kawin?
      Aikk customer perlu tau ke masalah u?

      Delete
  4. Sentiasa berhati u sekarang ni macam cara kan blh depa buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Sofu
      Dats y Fuza buat entry ni untuk alert kam semua orang.
      Mgkin LAZADA baca leh buat penjelasan

      Delete
  5. X prnh lgi plak lya dpt..klau zalora slalu juga lya terbaca da bloger yg Riview dpt voucer

    ReplyDelete
  6. U try google ttg review lazada..
    Kot betul ke?
    Mana nk taukan..
    Me xpnh dpt dr lazada..

    ReplyDelete
  7. cik nor jarang layan email macam tu..kemungkinan ianya spam..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Cik Nor.
      Tak baik kot pada yang nak untung secaa HARAM tuh

      Delete
  8. Huhu..no komen. Tak pernah dapat email camtu. :) ape2 berhati2, penipu ramai kat muka bumi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..tapi so far personal details mmg xreveal pada yang kita tak percayai.

      Delete
  9. Hi Fuza,

    Ni Hidayah yang email pasal voucher, Iday ada email fuza untuk create voucher baru. Iday minta maaf sebab lambat reply email sebab memang tengah cuti kahwin. Sekali lagi Iday minta maaf atas kesulitan yang dihadapi oleh Fuza.

    Terima Kasih,

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78