HOME DASHBOARD NEW ENTRY FACEBOOK FANPAGES INSTAGRAM SULAMAN LACE HEAVEN
Description
Blog personal santai disamping mempromosi bahan fabric sulaman terbaru dari Indonesia yang berdaftar dibawah AF DELIMA ENTERPRISE SA0285666-U

3 Jun 2015

WW# 15 Kesopanan dan kesusilaan

...Assalamualaikum & Salam Sejahtera...
 
Cerita di kedai makan.
Di mana letaknya nilai kesopanan dan kesusilaan muda-mudi zaman kini??
 
Cuba lihat.
Meja majority penuh.
Dengan santai sekumpulan muda-mudi yang agak kurang kesopanannya duduk di sebelah meja kami.
 
ISU
1. Kenapa perlu julurkan kaki di atas kerusi ala-ala santai seperti di rumah?
Kan elok kalau mejakosong tu beri kepada pelanggan lain duduk.
 
2. Tidak beradab rasanya di tempat makan kamu buka kasut. Kot lah bau wangi kaki tu pun rasanya biadap duduk sedemikian rupa.
 
3. Sikap budi bahasa di kalangan muda-mudi zaman kini semakin meleset.
 
Wallahuallam
 
 
Sopan Santun amalan murni.
Jangan lah julur kaki di khalayak ramai terutamanya di tempat makan.
 

8 comments:

  1. kurangnya kesedaran sivik skrg nie dlm diri,,

    ReplyDelete
  2. kdg diorg ni mcm xtau adab kt tpt mcm ni...yg dia tau...dia bayar so ada hak buat cenggitu...tapi hak org lain terus dinafikan...

    ReplyDelete
  3. terlebih selesa kot mereka ni kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah xde rasa hormat orang keliling.
      Memekak tu satu hal plak
      Jauhlah perangai macam tu dari anak2 kita

      Delete
  4. Macam2 . Lain kali kena letak kerusi malas tu kot dkt kedai , biaq makan sambil baring. Extra charge hohoh

    ReplyDelete
  5. Ni mcm tak reti nak beradap sopan namanyerr..

    ReplyDelete
  6. Waaaa.. Buat mcm kt rumah sndiri pula ye.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Love:
Fuza Musa

 

Belong ToSulaman Lace Heaven | Designed All Reserved By KathyR’bain78